مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت:

همه امكانات را در اختیار پیام رسان ها قرار دادیم

همه امكانات را در اختیار پیام رسان ها قرار دادیم

وب كنفرانس: مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: شركت زیرساخت مطابق با مصوبه مركز ملی فضای مجازی امكانات و پهنای باند در اختیار پیام رسان های بومی قرار داده و تابحال چیزی در این زمینه كم نگذاشته است.



به گزارش وب كنفرانس به نقل از مهر، صادق عباسی شاهكوه امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های شركت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اختلالات اخیر شبكه اینترنت كشور بعد از فیلترینگ تلگرام تصریح كرد: ما دائما در حال رصد و بررسی شبكه زیرساخت ارتباطی كشور هستیم و در صورتی كه گزارشی از اختلال به ما عرضه شود آن را رفع می نماییم اما طی چند روز اخیر در این زمینه چیزی به ما منعكس نشده است.
وی با اشاره به اینكه اپراتورها باید مشكلات را در این زمینه به ما منعكس كنند تا آن را رفع نماییم، تصریح كرد: طی چند روز اخیر مشكل حادی در شبكه زیرساخت كشور گزارش نشده است و چنانچه قطعی هم در شبكه وجود داشته باشد به علت وجود ظرفیت های بالای شبكه ارتباط و دسترسی مردم و اپراتورها را دچار مشكل نمی نماید.
وی در پاسخ به این سوال كه از زمان قطع تلگرام و پروتكل HTTPS كاربران با اختلال در دسترس مواجهند، اظهار داشت: مرتبط با سرعت و كیفیت اینترنت در شبكه ارتباطی كشور طی چند روز اخیر مشكلی نداشتیم.
تمامی امكانات را در اختیار پیام رسان ها گذاشتیم
مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت در مورد گلایه برخی پیام رسان ها از نبود ظرفیت پهنای باند و بروز اختلال در عرضه سرویس اظهار داشت: شركت زیرساخت مطابق با مصوبه مركز ملی فضای مجازی امكانات و پهنای باند در اختیار پیام رسان های بومی قرار داده و تابحال چیزی در این زمینه كم نگذاشته است. اگر این پیام رسان ها بیشتر از ظرفیت موجود نیاز داشته باشند باید آن را به زیرساخت اطلاع دهند تا فضا و پهنای كافی در اختیارشان قرار بگیرد.
وی با تاكید بر اینكه هیچ اختلالی در شبكه زیرساخت در این مورد وجود ندارد، تصریح كرد: اینكه سرعت پیام رسان ها پایین است ارتباطی به امكانات زیرساخت ندارد چون كه تابحال این پیام رسان ها بسیار كمتر از پهنای باندی كه در اختیارشان قرار داده ایم بهره برده ایم.
وی تصریح كرد: به ازای هر پیام رسان شركت ارتباطات زیر ساخت ۵۰ گیگا بیت پهنای باند مجانی در اختیارشان قرار داده است و مطابق با بررسی های ما این میزان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
وی تصریح كرد: بحث شبكه تحویل محتوا( CDN) مربوط به شركت ارتباطت زیر ساخت نمی گردد و در این مصوبه هم كه زیرساخت تكلیف نشده بلكه پیام رسان ها باید خودشان این مراكز را تولید كنند.
وی اظهار داشت: شواهد نشان داده است مصرف پهنای باند از گیت وی بین الملل بعد از فیلترینگ تلگرام كاهش پیدا كرده اما آمار مشخصی در دست نداریم و تحلیل میزان مصرف كاربران هم در وظایف زیرساخت نیست.
عباسی شاهكوه با اشاره به اینكه ترانزیت ارتباطات بین الملل طی دو سال قبل از ۲۰۰ گیگابیت به ۱.۵ ترابیت رسیده است تصریح كرد: هدف رسیدن به ۳۰ ترابیت ترافیك ترانزیت ارتباطی است كه امیدواریم محقق شود.

1397/02/25
15:39:04
5.0 / 5
4982
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , تلگرام , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری