تلگرام فیلتر می شود

تلگرام فیلتر می شود

به گزارش وب كنفرانس وزیر ارتباطات درباره ادعای قابل فیلتر نبودن شبكه تلگرام، گفته است كه بنا بر گزارش های واصله تغییری در ساختار نرم افزار تلگرام در مدت اخیر دیده نشده؛ این در شرایطی است كه مدیر تلگرام چندی قبل از غیرقابل فیلتر بودن این پیام رسان در آینده ای نزدیك اطلاع داده است.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، شدت گرفتن حساسیت ها به فعالیت تلگرام در كشور و همینطور فیلتر شدن آن در روسیه سبب شد تا موسس تلگرام با انتشار توئیتی به این مسائل واكنش نشان دهد و خبر از غیرقابل فیلتر شدن تلگرام با استفاده از فناوری بلاك چین دهد. امری كه حالا و با گذشت چند روز از آن، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است كه تغییری در ساختار نرم افزار تلگرام در مدت اخیر دیده نشده است.
طرح این بحث ها و اظهارنظرها درباره مسدود شدن تلگرام در ایران و همزمانی آن با فیلتر شدن این پیام رسان در روسیه سبب شد تا مسئولان تلگرام از رفتن خدمات این پیام رسان برروی بستر بلاك چین در آینده ای نزدیك خبر دهند؛ نوعی فناوری كه به قول موسس تلگرام سبب می گردد این پیام رسان همیشه از دسترس فیلترینگ دور بماند؛ موضوعی كه البته پاول دوورف در اواخر دی ماه وعده آن را داده بود، اما عملی نشد.



پاول دوورف در این توئیت ضمن اشاره به فیلتر شدن پیام رسان تلگرام در روسیه، از استفاده از فناوری بلاك چین برای دور زدن فیلترینگ در آن كشور اطلاع داد و از مشتركان تلگرام خواست تا در صورت وقوع مشكلاتی در دسترسی به این شبكه آن را حذف نكنند و از گوگل پلی یا اپ استور نمونه آپ دیت شده آن را دانلود كنند.
با این حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ادعای قابل فیلتر نبودن شبكه تلگرام، به خبرگزاری خانه ملت گفته است: بنا بر گزارش های واصله تغییری در ساختار نرم افزار تلگرام در مدت اخیر دیده نشده است.
محمدجواد آذری جهرمی همینطور از عرضه گزارش این وزارتخانه درمورد رفع فیلتر توییتر به مركز ملی اطلاعات اطلاع داد.
در هر حال بالا گرفتن مباحث و برخی نگرانی ها در فضای مجازی درباره فیلترینگ شبكه های اجتماعی خارجی و به خصوص تلگرام از صحبت های رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شروع شد كه تصریح كرد ممكن است تعداد مشتركین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشتركین تلگرام ۴۰ میلیون نفر؛ اما این تعداد سرریز می شوند و وقتی تلگرام از مدار خارج شد، مردم به یك سامانه ملی روی می آورند. او این را هم اظهار داشت كه مرتبط با نگرانی هایی كه رسانه های بیگانه بیشتر به آن دامن می زنند كه سامانه های داخلی ایمن نیست یا مسائلی از این دست، به لحاظ بسترسازی فنی و سالم بودن محیط آن، كار گسترده ای دارد، صورت می گیرد.
با این حال دبیر شورای عالی فضای مجازی در آخرین اظهار نظر خود با اشاره به اینكه شهروندان حق دارند از هر پیام رسانی استفاده كنند، به شرط اینكه تابع قوانین كشور باشد، اظهار داشت: فعلا تصمیمی مرتبط با انسداد تلگرام اتخاذ نشده، اما هرآن ممكن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.


 

1397/01/28
15:11:34
5.0 / 5
4984
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , تلگرام , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری