اولتیماتوم وزیر ارتباطات برای عرضه برنامه عملیاتی موتور جستجوی بومی

اولتیماتوم وزیر ارتباطات برای عرضه برنامه عملیاتی موتور جستجوی بومی

وب کنفرانس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، بر ارایه برنامه عملیاتی برای توسعه جویشگرهای بومی و تبیین چالش ها و راهکارهای پیشرفت این خدمات تاکید کرد.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از خبر آنلاین، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات به ریاست سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجام شد.
در این نشست، گزارش آخرین وضعیت اجرای تعدادی از پروژه های شبکه ملی اطلاعات و میزان پیشرفت آنها عرضه شد و اعضای شورا به بررسی روند اجرای برنامه ها، چالش های موجود و راهکارهای سرعت بخشیدن به تحقق اهداف تعیین شده پرداختند.
گزارش دهی مبتنی بر فاکتورهای قابل سنجش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با تکیه بر لزوم عرضه گزارش های دقیق، شفاف و مبتنی بر فاکتورهای قابل سنجش، اظهار داشت: گزارش پیشرفت پروژه ها باید تصویری روشن از وضع موجود، میزان تحقق اهداف و فاصله تا نقطه مطلوب ارائه کند تا امکان تصمیم گیری مؤثر و ارزیابی دقیق عملکردها فراهم گردد.
یکی از محورهای اصلی این جلسه، بررسی وضعیت جویشگرهای بومی و روند توسعه خدمات جست وجوی داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات بود. در این بخش، گزارش هایی از اقدامات انجام شده، ظرفیتهای موجود و موانع پیش روی توسعه این خدمات عرضه شد و اعضای شورا دیدگاه ها و پیشنهادهای خویش را دراین خصوص مطرح نمودند.
هاشمی با اشاره به اهمیت تقویت خدمات پایه کاربردی بومی در زیست بوم دیجیتال کشور، از مسئولان توسعه جویشگر «ذره بین» خواست طرح اقتصادی و فنی خویش را همراه با پیشنهادهای مشخص و اجرائی جهت بررسی و تصمیم گیری در ستاد ساماندهی فضای مجازی ارائه نمایند.
وی همینطور بر لزوم تدوین تصویری جامع از وضعیت جویشگرهای بومی تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است ظرف یک هفته آتی، گزارشی مکتوب از وضع موجود، خدمات عرضه شده، چالش های پیش رو و راهکارهای توسعه جویشگر بومی تهیه و عرضه شود تا مبنای تصمیم گیری های بعدی قرار گیرد.
در آغاز این جلسه هم دستور کار نشست از طرف مدیران و مسئولان مرتبط تشریح شد و گزارشی از روند اجرای برنامه ها و اقدامات انجام شده عرضه شد.
همینطور حاضران در جلسه ضمن طرح دیدگاه ها و پیشنهادهای خود، بر لزوم هم افزایی بیشتر میان دستگاه های مسئول برای توسعه خدمات پایه بومی و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند.


منبع:

1405/04/01
11:17:13
5.0 / 5
4
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینکهای وب كنفرانس
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری
با وب کنفرانس فاصله‌ها را کم کنید، ارتباطات را تقویت کنید