آمار مکالمه و پیامک کاربران موبایل در تابستان ۱۴۰۴

آمار مکالمه و پیامک کاربران موبایل در تابستان ۱۴۰۴

وب کنفرانس: آخرین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات نشان داده است که حجم مکالمات شبکه سیار در تابستان ۱۴۰۴ با رشد ۲.۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.



به گزارش وب کنفرانس به نقل از مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه این سازمان، گزارش فاکتورهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به تابستان ۱۴۰۴ را منتشر نموده است که برمبنای داده های ارایه شده در این گزارش آماری، کل مکالمه های شبکه سیار ۸۶، ۳۸۶، ۴۷۶، ۸۴۱ دقیقه اعلام شده است که نسبت به سه ماه دوم سال ۱۴۰۳، ۲.۰۶ درصد رشد داشته است و سهم بازار مکالمه اپراتورهای همراه اول ۶۸ رصد، ایرانسل ۳۱ درصد و رایتل ۱ درصد است.
متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۴، ۱۷۳.۷۰ دقیقه است که نسبت به سه ماه دوم سال ۱۴۰۳، ۳.۲۳ درصد کاهش داشته است و سهم اپراتورها از ترافیک مکالمات به شرح زیر است.
بر اساس این گزارش کل پیامک های شبکه سیار ۶۱، ۹۳۶، ۰۲۰، ۸۱۷ دقیقه است که سهم بازار اپراتورها از پیامک همراه اول ۵۶ درصد، ایرانسل ۳۹ درصد و رایتل ۵ درصد است، متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر ۵۳/ ۱۲۴ است و سهم پیامک های ورودی، خروجی و درون شبکه به شرح زیر است:
بر اساس اطلاعات انتشار یافته در بخش سهم بازار مشترکین فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتور، در این گزارش، همراه اول با ۵۴ درصد سهم بازار، بازهم در این مورد پیشرو محسوب می شود. این شرکت با سرمایه گذاری در شبکه ۴G و توسعه خدمات ۵G، به عنوان ستون اصلی ارتباطات همراه در کشور فعالیت می کند. همین طور شرکت ایرانسل نیز با ۴۲ درصد سهم، توانسته با تأکید بر نوآوری های دیجیتال و ارایه خدمات مقرون بصرفه، رقابت نزدیک خود با همراه اول را حفظ کند. دراین میان، رایتل نیز با سهم ۴ درصدی از بازار مذکور، مقام سوم را در اختیار گرفته است.

منبع:

1404/08/26
15:56:55
5.0 / 5
7
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری
با وب کنفرانس فاصله‌ها را کم کنید، ارتباطات را تقویت کنید