فواد ۱۲۸ به البرز رسید
به گزارش وب کنفرانس، سامانه فوریت های اداری فواد ۱۲۸، بعد از اجرای موفق در استان قزوین، با حضور ایرانسل بعنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات، در استان البرز به بهره برداری رسید.
به گزارش وب کنفرانس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، سامانه فوریت های اداری (فواد۱۲۸)، بامداد سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴، با حضور دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر کامل داوودی رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و برخی از اصحاب رسانه در ساختمان امام خمینی(ره) ایرانسل، برای استان البرز افتتاح شد. در این مراسم، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با حاضر شدن در مرکز پاسخگویی فواد۱۲۸، به بعضی از تماسهای شهروندان با سامانه، شخصاً پاسخ داد و پیگیری برای حل مشکل هم در همان زمان انجام شد. در این مراسم، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر اثربخش بودن اجرای این طرح بیان نمود: هر چه زمان جلو می رود، اهمیت اجرای سامانه فواد۱۲۸، بیشتر مشخص می شود. در واقع زمانی سیاست گذاری ها بروز و ظهور پیدا می کند که مردم اثرات آنرا ببینند و در آن زمان است که این خدمات برای مردم دلچسب می شود. زمانی خدمات مفهوم خویش را پیدا می کند که وقتی مردم به سازمان های مختلف رجوع می کنند، درخواست هایشان پاسخ داده شود و با سرعت، احترام و رعایت قوانین و مقررات صورت گیرد. وی ادامه داد: فواد۱۲۸ با این هدف اجرا شد که اگر مردم نارضایتی دارند و با اختلال مواجه می شوند، به آن مراجعه نمایند. بنابر این قابل قبول نیست که رجوع کننده به دستگاه اداری برود و عرضه کننده خدمات حضور نداشته باشد، اطلاعات اولیه در دسترس نباشد یا برخورد غیر محترمانه ببیند. مدیران و کارکنان دولت، خدمتگزار مردم هستند. رفیع زاده ضمن اشاره به فرآیند نظارت و بررسی عملکرد کارمندان و مدیران از راه اجرای این سامانه، اظهار داشت: از مردم و کارمندان دولت برای همراهی و توجهشان تشکر می کنم. این که ۲۵ نفر تشویق شدند و دو نفر از مدیران برکنار شدند، نشان از دقت اجرای این سامانه دارد. بین کارمندان و مدیرانی که به کارشان توجه می کنند و کسانیکه توجه ندارند، تفاوت بسیاری است و الان متوجه شده اند که نظارتی بر فرایندهای کاری وجود دارد. همینطور دستورالعملی برای تشویق و تنبیه ناشی از نحوه عرضه خدمات به مردم طراحی شده است. شایان ذکر است که در این دو ماه، از راه اجرای این سامانه، فرهنگسازی خوبی در راه انجام و رعایت مقررات بوجود آمده است. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، ضمن تشکر از ایرانسل بعنوان مجری طرح فواد۱۲۸، بیان نمود: این سامانه با مشارکت شرکت ایرانسل انجام شده و این همکاری میان بخش خصوصی و دولت، اتفاق مثبتی است و اثرات آنرا در حوزه های مختلف خواهیم دید. همینطور با برون سپاری اجرای این طرح، هیچ بار اضافه ای به دولت تحمیل نشد. در این مراسم مدیرعامل ایرانسل، طی سخنانی ضمن اشاره به توانایی و آمادگی ایرانسل در اجرای پروژه های کلان ملی، اظهار داشت: ایرانسل بر مبنای دانش جهانی، تجربه و تخصصی که در حوزه ارتباط با مشتریان پیدا کرده است، امروز توانایی دارد تا در حدود ۷۰ میلیون مشترک را به شکل همزمان مدیریت و پیگیری کند. خوشحالیم که از این فناوری که در اختیار ماست، در جهت حل یکی از مسایل کشور استفاده می نماییم. وی ادامه داد: دوره آزمایشی خوبی در استان قزوین با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده و هم اکنون زیرساخت ها و آمادگی برای توسعه در دیگر استان ها هم صورت گرفته و با دستور این سازمان فعال خواهند شد. در زمینه تشویق، تنبیه و پیگیری امور هم این روندها در ایرانسل نهادینه شده است و می توانیم آنرا در اختیار شما قرار دهیم. رفیعی اظهار نمود: ما هم بعنوان یکی از عرضه دهندگان خدمات ارتباطی در کشور، آمادگی داریم سامانه فواد۱۲۸ را در سرتاسر ایران عرضه نماییم. ایرانسل آماده است اجرای پروژه های بزرگ ملی را برعهده گرفته و با استفاده از تکنولوژی های جدید، در حل مؤثر چالش ها و پیشبرد اهداف نقش آفرینی کند. رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، ضمن اشاره به اقدامات انجام شده از زمان اجرای این طرح اظهار داشت: در خلال ۴۷ روز کاری که این طرح فعالیت خویش را شروع کرده است، از میان تماسهای گرفته شده با سامانه فواد۱۲۸، ۴۱۵ شکایت ثبت شده است که ۱۰۰ درصد آن در میانگین زمان سه ساعت و ۲۲ دقیقه حل شده و به نتیجه رسیده اند. وی افزود: مصادیق پرتکرار در تماسهای این سامانه، در هفت مورد دسته بندی می شوند که بیشترین آن ۱۰۲ مورد در رابطه با اختلال، نقص یا نقض در اطلاع رسانی بموقع و شفاف تصمیمات در رابطه با ارائه ی خدمت بوده و مورد دوم اختلال، نقص یا نقض در استمرار ارائه ی خدمت به علت موکول کردن آن به زمان های آتی بوده که ۸۱ مورد توسط سامانه فواد۱۲۸، ثبت شده است. داوودی با اشاره به اینکه از زمان شروع این طرح، بازرسی ها و نظارت هایی در سطح استان قزوین صورت گرفته است، توضیح داد: ۹۳ دستگاه بازرسی شدند و به لحاظ شاخصهای تبلیغات، پاسخگویی دغدغه مندی و تکریم شهروندان، به ترتیب اداره کل انتقال خون استان، اداره کل پست، میراث فرهنگی و دامپزشکی و اداره کل منابع طبیعی، مالیاتی، استانداری، کار و بنیاد شهید در رتبه های برتر قرار گرفتند. در در این بازرسی ها، ۲۵ نفر تشویق، ۱۸ کارمند و ۲۳ مدیر تذکر گرفتند و دو مدیر هم برکنار شدند. فاز اول سامانه فواد۱۲۸، ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، با حضور ایرانسل بعنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای استان قزوین افتتاح شد و در ادامه توسعه آن، فواد۱۲۸ برای استان البرز هم وارد فاز اجرایی شد. از زمان بهره برداری سامانه فواد۱۲۸ در استان قزوین، مجموعه ای از اقدامات عملیاتی و زیرساختی توسط ایرانسل برای توسعه این طرح ملی و تحقق اهداف سامانه صورت گرفته و به پشتوانه شایا، شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل، ظرفیتهای موردنیاز برای پشتیبانی فنی و اجرایی این پروژه فراهم گشته است. اجرای پروژه «سامانه فوریت های اداری (فواد۱۲۸)» به دنبال امضای تفاهمنامه ای در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور و ایرانسل، با حضور دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس حمید فتاحی جانشین وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل شروع شد و هدف آن، ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسایل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است. همچون اقدامات ایرانسل در اجرای سامانه فواد۱۲۸، میتوان به عرضه راهکارهای مرکز ارتباط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، گفتگوی برخط، همکاری در جهت مشاوره، راه اندازی و مدیریت مرکز ارتباط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس گفتگوی برخط هوشمند)، طراحی و ارتقاء راهکارهای ارتباطی مؤثر در جهت تحول دیجیتال به منظور عرضه خدمات عمومی اثربخش، پاسخگو و در دسترس برای جامعه هدف مورد نظر سازمان اداری و استخدامی کشور، توسعه خدمات دولت هوشمند، استفاده از زیرساخت ها و خدمات توسعه یافته دیجیتال ایرانسل برای برگزاری جلسات برخط و دوره های آموزشی و سرویسهای مبتنی بر APIهای اپراتوری، اشاره نمود. شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل (شایا) بعنوان بازوی اجرایی ایرانسل در حوزه تجاری سازی فرایندها و ظرفیتهای دیجیتال، در حوزه های کاری متفاوت و بالقوه ای فعالیت می کند. عرضه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمان ها و بنگاه های اقتصادی در چارچوب خدمات برون سپاری، از حدود دو سال پیش، با تأکید بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز ارتباط ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفتگوی بر خط و پشتیبانی شبکه های اجتماعی، شروع شد و در این زمان، علاوه بر عرضه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی مانند توسعه نرم افزار، به سبد محصولات شایا، اضافه شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب