ریزپهپاد دانشجوی چینی رکورد جهانی گینس را شکست

ریزپهپاد دانشجوی چینی رکورد جهانی گینس را شکست

وب کنفرانس: ریزپهپادی که ازطریق یک دانشجوی چینی تولید شده است، با سرعت 340 کیلومتر در ساعت، رکورد جهانی گینس را شکست. این پهپاد از یک قاب فیبر کربنی، پوسته 0.4 میلی متری و پروانه های سفارشی چاپ 3 بعدی تولید شده که بوسیله تکرارهای طراحی گوناگون اصلاح شده است.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، یک ریزپهپاد تولید شده ازطریق یک دانشجوی چینی رکورد جدیدی در کتاب رکوردهای گینس در شاخه سرعت ثبت کرده است.
این پهپاد که پراوس(Prowess) نام دارد، کمتر از ۲۵۰ گرم وزن دارد و به حداکثر سرعت ۳۴۰.۷۸ کیلومتر در ساعت رسیده است که از رکوردهای قبلی برای ریزکوادکوپترهای کنترل ازراه دور پیشی گرفته است. این پرواز رکوردشکن در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۵ در استان گوانگدونگ چین انجام شد.
این ریزپهپاد توسط ژو یانگ(Xu Yang) از علاقمندان به هواپیمای مدل و دانشجوی دانشگاه چینی هنگ کنگ در شنژن ساخته شد.
موسسه رکوردهای جهانی گینس در یک اعلامیه که روز دوشنبه انتشار یافت، این موفقیت را تایید نمود.
اوایل هفته گذشته بود که سیستم رباتیک دانشجویان دانشگاه پردو(Purdue) موسوم به (Purdubik)، با حل یک مکعب روبیک تنها در ۰.۱۰۳ ثانیه، رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت نمود.
یانگ، دانشجوی دانشگاه چینی هنگ کنگ در شنژن، هواپیمای بدون سرنشین سفارشی خود به نام «پراوس» را با سرعتی بی سابقه هدایت کرد.
این ریزپهپاد با وزن کمتر از ۲۵۰ گرم (حد مجاز برای دسته ریزپهپادها) از سد سرعتی که به مدت سه سال شکست ناپذیر باقیمانده بود، عبور کرد و نقطه عطف قابل توجهی را در طراحی ریزپهپادها رقم زد.
یانگ از یک مفهوم ریزپهپادی در سال ۲۰۲۲ که توسط شرکت «Quadmovr» توسعه یافته بود، الهام گرفت که به سرعت غیررسمی ۲۱۹ کیلومتر در ساعت رسید.
یانگ در ماه اکتبر با یک پرواز آزمایشی به سرعت ۲۴۴ کیلومتر در ساعت رسید و از رکورد آن شرکت فراتر رفت.
وی بدنبال نظرات سازندگان بین المللی پهپادها، طراحی و عملکرد ریزپهپاد خودرا بیشتر اصلاح کرد و در نهایت به این رکورد جهانی رسید.
به گزارش رسانه های چینی، این موفقیت، پیشرفت های سریع در فناوری پهپادهای سبک وزن و پرسرعت را برجسته می کند.

فراتر رفتن از مرزهای هواپیماهای بدون سرنشین

این ریزپهپاد دارای یک قاب فیبر کربنی سبک وزن و یک پوسته بسیار نازک ۰.۴ میلی متری چاپ سه بعدی شده است. یانگ همین طور پروانه های پرسرعت سفارشی را طراحی و چاپ سه بعدی کرد تا نیازهای عملکرد منحصر به فرد مورد نظر خودرا برآورده کند، برای اینکه هیچ گزینه تجاری مناسبی در دسترس نبود. این امر مستلزم چندین دور بهینه سازی طراحی برای دستیابی به نتایج مطلوب بود.
یانگ پیش از این پرواز رسمی، باتری پهپاد خودرا تا حدود ۴۰ درجه سانتیگراد گرم کرد تا از حداکثر عملکرد در طول آزمایش سرعت، اطمینان حاصل کند. کوشش های وی زمانی به ثمر نشست که پهپاد «پراوس» به حداکثر سرعت ۳۴۰.۷۸ کیلومتر در ساعت رسید و از یک مانع مانا در طراحی ریزپهپادها عبور کرد.
ساموئل گوبی(Samuele Gobbi)، مهندس سوئیسی دارنده رکورد جهانی گینس برای سریعترین کوادکوپتر کنترل ازراه دور در رده غیر ریزپهپاد، موفقیت یانگ را به عنوان دستاوردی پیشگامانه توصیف کرد.
گوبی یک روش تخصصی محاسبه سرعت را از رکورددار سابق دریافت کرده بود و آنرا به یانگ منتقل کرد. این تکنیک در تحلیل و بررسی داده های پرواز و تأیید این رکورد جدید بسیار مفید بود.
به گفته ی ایشان، کار یانگ نقطه عطف مهمی در مهندسی پهپادهای فوق سبک و پرسرعت است.
یانگ اصرار کرد که جامعه مسابقه سرعت هواپیماهای بدون سرنشین به همکاری بالاتر از رقابت اهمیت می دهد و تمایل خودرا برای به اشتراک گذاشتن دانش خود با رقبای آینده ابراز کرد.
البته مسیر رسیدن به رکورد برای وی بدون شکست نبود، چونکه یکی از نمونه های اولیه یانگ در طول آزمایشی در ماه نوامبر به سبب نقص موتور سقوط کرد.
یانگ با وجود چالش ها، بازهم متعهد به جلو بردن محدودیت های عملکرد هواپیماهای بدون سرنشین است. او در نظر دارد طراحی موتور و پروانه را برای دستیابی به سرعت های بیشتر اصلاح نماید.
برای وی، دنبال کردن سرعت فوق العاده ادامه دارد که نشان دهنده تعهد به نوآوری و بهبود مستمر در فناوری ریزپهپادهای پرسرعت است.


1404/02/28
09:57:59
5.0 / 5
108
تگهای خبر: سیستم , شركت , طراحی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری
با وب کنفرانس فاصله‌ها را کم کنید، ارتباطات را تقویت کنید