با دریافت هزینه اضافی؛

باگ فیس بوک پول آگهی دهندگان را هدر داد

باگ فیس بوک پول آگهی دهندگان را هدر داد

وب کنفرانس: سیستم  آگهی فیسبوک با ایجاد یک باگ امروز از کنترل خارج و مبلغ اضافی از آگهی دهندگان دریافت و هزینه صرف تبلیغات ناکارآمد شد.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از گیزموچاینا، متا شرکت مادر این شبکه اجتماعی وجود باگ در سیستم را تایید نمود و قول داد پروسه معمول باز پرداخت هزینه ها را از سر گیرد. با این وجود شرکت اطلاعات کمی درباره ی مشکل مذکور به اشتراک گذاشته و میلیونها آگهی دهنده درباره ی علت آن هیچ اطلاعی ندارند. گزارش ها نشان میدهد متا از برخی آگهی دهندگان ۲ برابر بیش از مقدار توافق شده، دریافت کرده که از صدها تا چندصد هزار دلار شامل می شود. در بعضی موارد این سیستم کل بودجه های تبلیغاتی را در چند ساعت مصرف کرد. بدتر آنکه شرکت های تبلیغاتی عملکردشان بهتر نشد و حتی متا از حساب کاربران پول برداشت کرد. این اختلال در درجه اول روی ارائه اپ در فیسبوک تاثیر گذاشت و البته وسعت تاثیر آن در اینستاگرام کمتر بود. همانطور که در گزارش اشاره شده، عملکرد سیستم تبلیغات متا حتی هم اکنون نیز مبهم است و آگهی دهندگان نمی توانند به اطلاعات زیادی درباره ی شیوه اجرای کمپین های تبلیغاتی شان دست یابند. هنگامیکه مشکلی ایجاد می شود نیز فقدان شفافیت چالش برانگیز است و حتی به کسب و کارهایی که به شبکه متا اتکا دارند خسارت وارد می شود. البته فقدان شفافیت بخش بزرگی از روند صنعت فناوری است و شرکت های فعال در این بخش بیشتر اوقات محرمانه بودن فعالیت ها را بر شفافیت و اطلاع رسانی ترجیح می دهند. هرچند دلیلهای اطمینان بخشی برای شرکت های فناوری وجود دارد تا اطلاعات خاصی را ایمن نگه دارند اما فقدان شفافیت نوعی بی اعتمادی بین شرکتها و کاربرانشان به وجود می آورد.

1402/02/12
11:12:09
5.0 / 5
306
تگهای خبر: سیستم , شبكه اجتماعی , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری