۵۷ درصد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات احراز شد

۵۷ درصد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات احراز شد

به گزارش وب کنفرانس، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از پیشرفت ۵۷ درصدی شبکه ملی اطلاعات برپایه شاخصهای مورد ارزیابی اطلاع داد.



به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، امیر خوراکیان - سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی- با بیان این خبر، اضافه کرد: باتوجه به بررسی های صورت گرفته طبق شاخصهای مورد نظر برای شبکه ملی اطلاعات در کشور، تابحال ۵۷ درصد پیشرفت در اجرای آن مورد تأیید مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بررسی های فنی و کارشناسی مبین ۲۳ درصد پیشرفت این شبکه در ابتدای دولت سیزدهم بوده که برهمین اساس میزان پیشرفت این شبکه امسال بسیار مطلوب و رضایت بخش ارزیابی شده است.

خوراکیان ضمن اشاره به وظیفه ذاتی مرکز ملی فضای مجازی برای پیگیری مصوبات شورایعالی و نظارت بر میزان تحقق آن، تصریح کرد: در مورد شبکه ملی اطلاعات علاوه بر این وظیفه ذاتی، مسئولیت مرکز ملی در مورد نظارت و راهبری این شبکه در ابلاغیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم ذکر شده است. برهمین اساس طی ماه های اخیر با همکاری کامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبحث فرآیند و چگونگی تعیین میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و شاخصهای کمی و کیفی ارزیابی آن مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: تابحال برای ۸۶ درصد از اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات بیشتر از یک صد شاخص ارزیابی تدوین و مورد توافق قرار گرفته است که این شاخص ها و ارزیابی شبکه بر اساس آنها با همکاری و مشارکت همه جانبه مدیران و کارشناسان بخش های مختلف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیشتر از ۵۰۰ ساعت جلسات متمرکز صورت گرفته است و علاوه بر بخش های فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به صورت مستقل و مستقیم در مورد اپراتورها، دیتاسنترها و خدمات ابری و پیام رسان ها هم انجام شده است.

وی با بیان اینکه شکل گیری و استقرار مدل و شاخصهای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات باعث بهبود فرآیند برنامه ریزی و طراحی پروژه ها و طرح ها شده است، خاطرنشان کرد: از این پس می توانیم به صورت مداوم و بر مبنای شاخصهای توافق شده و گزارشات دقیق و به روز میزان پیشرفت این شبکه را نظارت و ارزیابی نماییم که این مهم دستاورد بزرگی است. همینطور شاخصهای کیفی در این عرصه اهمیت فوق العاده ای دارد که مهم ترین آنها میزان رضایت کاربران است که این مورد به طور عمده به سرعت و کیفیت خدمات و سرویس ها مرتبط می شود. درنتیجه انتظار می رود همگام با توسعه شبکه ملی اطلاعات سرعت و کیفیت دسترسی به سرویس ها بگونه ای باشد که همواره میزان بهره مندی عموم کاربران و بخصوص کسب و کارها به صورت مستمر ارتقاء پیدا کند.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، خوراکیان اعلام نمود: از مهم ترین اقدامات که طی ماه های اخیر صورت گرفته است عملیات گسترده برای شناسایی ضعف ها و اشکالات و نارسایی ها در لایه دسترسی و تجمیع بوده است. نقاط اشباع و عوامل ناپایداری به خوبی شناسایی شده و هماهنگی های لازم برای تهیه طرح های عملیاتی و اقدامات لازم انجام شده است که با رفع این اشکالات قطعا وضعیت شبکه بهبود خواهد یافت.

وی در انتها اظهار داشت: به موازات این رفع اشکالات، سرمایه گذاری خوبی برای سال ۱۴۰۲ در حوزه فیبر، خدمات TD-LTE حوزه نسل پنجم شبکه سیار صورت گرفته است. این سرمایه گذاری ها و اقدامات وضعیت شبکه و کیفیت و سرعت خدمات و سرویس ها را در سال ۱۴۰۲ بشدت متحول خواهد نمود و به مراتب وضعیت بهتری خواهیم داشت.

در ماه های اخیر حملات بسیار وسیع اختلال سرویس به شبکه ملی اطلاعات با منشاء خارجی صورت گرفته و این شبکه توانسته است به صورت نسبتاً پایدار خدمات رسانی مناسب را داشته باشد.




1401/11/18
10:05:07
5.0 / 5
360
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری