بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین الملل بین ایران و عمان

بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین الملل بین ایران و عمان

وب کنفرانس: به گزارش وب کنفرانس، در دومین روز سفر هیئت پست عمان به ایران راهکارهای توسعه تجارت الکترونیکی بین الملل در حوزه پستی بین دو طرف و بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین الملل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، حسین غضنفری سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی سازی در نشست با هیئت پست عمان به تشریح خدمات و خدمات نوین پستی در بستر فناوری پرداخت.

غضنفری با اشاره به این که صنعت پست در ایران همگام با سایر مجریان پستی در سراسر جهان با ایجاد تحول در سرویس پستی خود در راه تجارت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات حرکت کرده تا پاسخگوی نیازهای بیش از پیش مشتریان و شهروندان باشد، اظهار داشت: پست ایران با بهره مندی از شبکه گسترده پستی، مبادرت به راه اندازی سرویس e_bazar(بازار الکترونیک) نموده است.

وی اضافه کرد: در این سرویس پستی، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا بدون واسطه مبادرت به خرید و فروش در بستر اینترنت می کنند.

سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمند سازی شرکت ملی پست با تأکید بر توسعه تجارت الکترونیک پستی در سطح بین الملل اظهار داشت: برای تحقق این امر باید موانع موجود در فعالیت فروشگاه های اینترنتی ایرانی خصوصاً در صادرات کالا به عمان و هم امکان خرید اینترنتی شهروندان ایران از پلت فرم های بین المللی و دریافت بوسیله پست، شناسایی و مرتفع شده تا بدین نحو مبادله مرسولات پستی ناشی از تجارت الکترونیک بین پست دو کشور به سادگی صورت پذیرد.

سرپرست هیات پست عمان هم با استقبال از این پیشنهاد اظهار داشت: این امر می تواند با ایجاد کارگروهی متشکل از کارشناسان فنی پست دو کشور و تبادل نظر در جهت رفع موانع موجود مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اجرائی اتخاذ و در نهایت تعاملات پستی در زمینه تجارت الکترونیک عملیاتی شود.

بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین الملل

در نشست عصر روز یکشنبه همین طور رئیس امور بین الملل پست بانک ایران و مقامات پست عمان پیرامون چگونگی راه اندازی سرویس حوالجات مالی بین المللی بوسیله سامانه IFS(سیستم مالی بین المللی) بحث و تبادل نظر شد.

قائم مقام مدیرعامل پست عمان با اشاره به این که هم اکنون حدود ۱۵ هزار شهروند ایرانی در آن کشور ساکن هستند اظهار داشت: با راه اندازی سرویس مالی بین المللی رفاه شهروندان ایرانی مقیم عمان در ارسال حوالجات پولی به ایران تأمین خواهد شد.

نمایندگان پست بانک ایران ضمن استقبال از این پیشنهاد راهکارهای خویش را برای تسویه مازاد وجوه ناشی از تبادل حوالجات مالی مطرح و در نهایت دو طرف موافقت کردند تا با ایجاد کارگروه فنی مشترکی بین دوکشور متشکل از متخصصین امر، پیش نیازهای مربوط به اجرائی شدن این سرویس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و مقدمات عملیاتی شدن سرویس حوالجات مالی بین المللی بین دو پست عمان و پست بانک ایران فراهم گردد.





منبع:

1401/11/11
08:43:35
5.0 / 5
361
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیك , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری