مدیر سواد رسانه ای فضای مجازی صداوسیما:

میزان پهنای باندی که اینستاگرام اشغال می کند باید کاهش پیدا کند

میزان پهنای باندی که اینستاگرام اشغال می کند باید کاهش پیدا کند

به گزارش وب کنفرانس مدیر سواد رسانه ای معاونت فضای مجازی صدا وسیما با اشاره به اینکه اعتقاد نداریم که مرزهای فضای مجازی بسته شود، اظهار داشت: اینستاگرام نباید بسته شود اما میزان پهنای باندی که اشغال می کند باید کاهش پیدا کند.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از مهر، چهارمین جلسه از سمینار علمی حکمرانی فضای مجازی با مبحث «ابعاد فرهنگی- اجتماعی طرح پشتیبانی از حقوق کاربران» عصر روز گذشته شنبه ۲۰ شهریور با همکاری پژوهشگاه فضای مجازی و دانشگاه های تهران و امام صادق (ع) برگزار گردید. در این نشست که با مدیریت محمدعلی شاکری دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق برگزار شد، دکتر فرشاد مهدی پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر محمدحسین سیاح طاهری مدیر سواد رسانه ای معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما، دکتر ایمان عرفان منش عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق و دکتر حمید ضیایی پرور کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بحث و تبادل نظر در مورد ابعاد اقتصادی-فناورانه طرح پشتیبانی از حقوق کاربران، پرداختند. محمدحسین سیاح طاهری مدیر سواد رسانه ای معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما در این جلسه، بعنوان مدافع طرح پشتیبانی از کاربران در فضای مجازی، سخن خویش را با عرضه پرسش هایی در مورد اهداف فرهنگی و اجتماعی، تأثیرات و موانع اجرای طرح، شروع کرد. وی از مولفه هایی چون تنظیم گری، ساماندهی خدمات پایه کاربردی، پشتیبانی از پلت فرم های داخلی، تعیین سطوح مختلف دسترسی و افزایش پهنای باند بعنوان اهداف مورد نظر طرح، یاد کرد. سیاح طاهری اضافه کرد: در کنار پشتیبانی از پلت فرم ها، پشتیبانی از تولید کنندگان محتوای مورد نظر کشور هم حائز است. ظاهر امر این است که طرح یاد شده همه لایه های فضای مجازی را در بر می گیرد و این یکی از نقاط قوت طرح است. هم اکنون، دست ما برای حکمرانی در این حوزه بسته است. قصد ما پیشگیری از ول بودن فضای مجازی است و بی گمان حاکمیت ملی حداقلی در این فضا، امری ضروری به حساب می آید. وی در مورد مسائل در ارتباط با فیلترینگ، اظهار داشت: وقتی نشود حاکمیت را اعمال کرد، چاره ای جز فیلترینگ باقی نمی ماند. اگر بتوانیم پلت فرم ها و سکوهای خارجی را پایبند به قانون نماییم، دیگر نیازی به فیلترینگ نیست و صرفا محتوای نامناسب حذف می شود و کاربر متخلف مسئولیتش را می پذیرد. مدیر سواد رسانه ای معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما ضمن اشاره به مساله اینستاگرام، اضافه کرد: کسب و کارها در اینستاگرام و دیگر پلت فرم های خارجی، هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرند و رقابتی ناسالم در این بستر وجود دارد. علاوه بر این در اینستاگرام، تبلیغ مصرف گرایی و پیج های لاکچری باعث سرخوردگی و افسردگی کاربران شده است. سیاح طاهری با ترسیم تصویری مطلوب از اجرای طرح پشتیبانی از حقوق کاربران، اظهار داشت: ما اعتقاد نداریم که مرزهای فضای مجازی باید بسته شوند. اینستاگرام نباید بسته شود، اما قدرتش باید کاهش پیدا کند و میزان پهنای باندی که اشغال می کند کاهش پیدا کند. علاوه بر این از کسانی که در پلت فرم های داخلی فعالیت می نمایند، باید حمایت شود.


منبع:

1400/06/22
11:06:19
5.0 / 5
803
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری