حداکثر قیمت هر سیمکارت چقدر است؟

حداکثر قیمت هر سیمکارت چقدر است؟

به گزارش وب کنفرانس حداکثر قیمت یک خط تلفن همراه با شماره معمولی برای سیمکارت دائمی ۱۲۰ هزار تومان و برای سیمکارت اعتباری ۲۰ هزار تومان است، اما اپراتور مجاز است سیمکارت های با شماره رند را با قیمت بیشتری از سیمکارت های معمولی از راه برگزاری مزایده به فروش برساند.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، سیمکارت ها با شماره های رند که راحتتر در خاطر می مانند، همواره از بهایی بالاتر از حد معمول برخوردار بوده و با قیمتی بالاتر از نرخ رایج به فروش می رسند. در این میان قیمت این شماره ها گاهی به چند صد میلیون تومان هم می رسند. اما اینکه تعیین قیمت برای این خطوط از چه قاعده و قانونی پیروی می کند، موضوعی است که شاید پاسخ چندان روشنی برای آن وجود نداشته باشد؛ هرچند در این حوزه از جانب رگولاتوری مصوباتی هم ابلاغ گردید و فعالان بازار موبایل هم بر این نکته تاکید دارند که این تعرفه گذاری برپایه تجربیات و وضعیت بازار انجام می شود.
طبق مصوبات رگولاتوری، حداکثر قیمت یک خط تلفن همراه با شماره معمولی در درگاه های رسمی اپراتورها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای سیمکارت دائمی ۱۲۰ هزار تومان و برای سیمکارت اعتباری ۲۰ هزار تومان است. شرکت مخابرات ایران می تواند به غیر از هزینه سیمکارت، از متقاضیان سیم کارت دائمی مبلغ ۳۶ هزار تومان بعنوان تضمین پرداخت، دریافت کند.
بر مبنای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتور مجاز است که سیمکارت های با شماره رند را با قیمت بیشتری از سیمکارت های معمولی از راه برگزاری مزایده به فروش برساند. در گذشته قیمت سیمکارت های رند در بازار آزاد اغلب به شکل توافقی تعیین می شد، اما حالا مدتی است اپراتورهای تلفن همراه، خود با راه اندازی سامانه هایی وارد این عرصه شده اند و مستقیم به واگذاری سیمکارت های رند می پردازند.
در حوزه سیمکارت های دائمی با کدهای ثابت بعنوان تعیین کننده و مرجع قیمت، چون کدهای قدیمی واگذاری جدید ندارند، متقاضی خاص خویش را دارند و تقاضا بر قیمت اثرگذار است. درواقع چون سیمکارت های دائمی جدید با کدهای قدیمی دیگر عرضه نمی گردد و همان سیمکارت هایی که از قبل، عرضه و در بازار توزیع شده اند، به صورت چرخشی دست به دست می چرخد، این سیمکارت ها با عنایت به جایگاهی که در نزد کاربران پیدا کرده و قدمتی که دارند، ایجاد بورس کرده اند. متقاضی، کاربر و حجم تقاضاست که تأثیر مستقیم و موثری بر افزایش و کاهش قیمت می گذارد.




منبع:

1400/05/20
00:55:02
5.0 / 5
208
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری