چین به دنبال وضع مالیات بر مالكان داده
مقامات چین معتقدند باید مالیات دیجیتال بر پلت فرم هایی وضع شود که مقدار زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند چونکه این اطلاعات مانند نیروی کار و سرمایه در اقتصاد تأثیر گذار هستند.
به گزارش وب کنفرانس به نقل از رویترز، یک رسانه چینی اشاره نمود مقامات این کشور باید مالیات دیجیتال بر شرکت هایی وضع کند که مقدار زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند. نشریه «پکن نیوز» به نقل از یائو کیان مدیر دفتر نظارت بر علم و فناوری در کمیسیون CSRC چین نوشت: برخی پلت فرم های طرف سوم انبوه اطلاعات کاربران را مانند معادن گرانقیمت در اختیار دارند. ارزش این شرکت ها به وسیله کاربران شان به وجود آمده و کاربران هم باید از سودآوری آنها سهمی ببرند. وی در ادامه افزوده است: این پلت فرم ها در مراحل اولیه توسعه، کوپن ها و تخفیف هایی عرضه کردند که بیشتر شبیه یک روش بازاریابی است. چونکه کاربران ارزش واقعی این شرکت ها را به وجود آورده اند اما هیچ سهمی از درآمد شرکت ها ندارند. دولت ها بعنوان نمایندگان مردم باید ضرورت وضع مالیات بر پلت فرم ها را بررسی نمایند، مانند مالیاتی که بر منابع طبیعی وضع می شود. این درحالی است که چین تصمیم دارد نظارت خود بر شرکتهای بزرگ فناوری همچون علی بابا و تنست را گسترش دهد. استفاده از اطلاعات مشتریان به موضوعی مهم برای دولت چین تبدیل گشته، به طوریکه گائو شوکینگ رئیس کمیسیون قانونگذاری بیمه و بانکداری این کشور در ماه جاری اشاره نمود که باید درباره حقوق اطلاعات شفاف سازی شود چونکه داده ها مانند نیروی کار و سرمایه از عوامل اثرگذار در اقتصاد هستند.
منبع: webmeet.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب