وجود ۳۲ میلیون كاربر بازیهای دیجیتال در كشور

وجود ۳۲ میلیون كاربر بازیهای دیجیتال در كشور

به گزارش وب كنفرانس مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اعلام نمود: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان میدهد در یك دهه اخیر از سال 89 تا كنون مجموعه بازیكنان بازی های دیجیتال دوبرابر شده و از 16 به 32 میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی 31 دقیقه و سرانه مصرف بازیكنان 93 دقیقه در روز است.



به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، سیدصادق پژمان، در آیین افتتاحیه مدرسه «بازی سازان فردا» که از شبکه شاد پخش گردید با اعلان اینکه در این مجموعه متولی حمایت، نظارت، سیاست گذاری و تنظیم گری در زیست بوم بازی های دیجیتال هستیم، اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد و باید به آن بپردازیم این است که اسناد بالادستی در این عرصه کم نیستند. یکی از موارد پرتکرار در این اسناد، تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی های کامپیوتری است.

وی اضافه کرد: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان میدهد در یک دهه اخیر از سال ۸۹ تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال ۲ برابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اعلان اینکه بازی های یارانه ای در کشور ما، مسئله مهمی شده است، اظهار داشت: از اثرات تربیتی و گردش مالی گرفته تا هزینه مصرفی بازیکنان، بازی سراهای فعال و... همگی نشان میدهد مسئله بسیار مهم می باشد. مجموعه بنیاد برای پیگیری همین موضوع تاسیس شده است. در این سال ها از تربیت نیروی انسانی متخصص غفلت کرده ایم.

پژمان با اعلان اینکه تربیت نیروی انسانی از این بُعد که موتور محرکه و قلب این صنعت نیروی انسانی است، اهمیت دارد، اظهار داشت: این مجموعه برای بسط فضای حیاتی خویش به نیروی انسانی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت علوم بعنوان نهادهای متولی در سندی بالادستی ماموریت تربیت نیروی انسانی متخصص را برعهده دارند. این دغدغه در ذهن مسئولین آموزش و پرورش وجود داشته و سبب شده است که این مساله را به طریقی دنبال کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره فراگیری کرونا اظهار داشت: همراه شدن آموزش ها و بازی ها با همدیگر می تواند کمک کننده باشد. این مساله در جهان مورد توجه است که سرگرمی و آموزش بطور هدفمند همدیگر را پوشش دهند. شیوع ویروس کرونا برخی موضوعات چون آموزش های مجازی را تسریع کرد.

پژمان اضافه کرد: کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد مقرر است شروعی برای آموزش های فراگیر باشد بطور یکه آموزش ها فقط متمرکز در تهران و مراکز استانها نباشد. چون بنیاد در تهران بود، مابقی استانها از این ظرفیت محروم بودند. بیش از ۴۰ هزار نفر در ابتدای کار عضو کانال شده اند.

وی افزود: به شدت گرفتار فقر و کاستی در حوزه نیروی انسانی هستیم و این کار می تواند تحولی در این صنعت بوجود آورد. مقرر است مبانی را در بخش های مختلف آموزش دهیم و برای دوره پیشرفته طراحی های دیگری صورت گیرد. تلاش ما فراگیر شدن آموزش هاست و امید است یک استعدادیابی تحولی در این حوزه به وجود بیاید.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اعلان اینکه محتواهای آموزشی به صورت تعاملی در کانال ارائه می شود اظهار داشت: محتواهای آماده شده از امروز بارگذاری می شود و دیباچه اقدام بزرگی است و نشان میدهد کار سختی در پیش داریم.

پژمان به ظرفیتهای بسیار عالی بازی های داخلی و بومی و ضرورت بهره برداری از آنها اشاره نمود و اضافه کرد: دوماموریت آموزش و ارتقای سواد بازی را در مدرسه بازی سازان فردا مدنظر داریم. نگاه خانواده ها و فرزندان به بازی نباید یک نگاه ساده باشد. باید سواد دیجیتالمان را افزایش دهیم و درباره بازی ها تحلیل داشته باشیم. ساده ترین مسئله این است که رده بندی سنی را مورد توجه قرار دهیم و با چیزی که مصرف می نماییم آشنا باشیم.





منبع:

1399/08/28
13:44:58
5.0 / 5
1427
تگهای خبر: دیجیتال , رایانه , طراحی , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری