عرضه خدمات جدید واتساپ برای درآمدزایی

عرضه خدمات جدید واتساپ برای درآمدزایی

وب كنفرانس: شركت فیسبوك اعلام نمود اپلیكیشن پیام رسان واتساپ خریدهای داخل برنامه و خدمات میزبانی را بمنظور تقویت درآمدزایی آغاز خواهدنمود.



به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، فیسبوک حدودا همه درآمدش را از طریق تبلیغات به دست می آورد اما درمورد واتس اپ رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

واتس اپ که محبوبترین سرویس پیام رسان جهان است، در حال تقویت حضور قابلیتهای سرویس مشتری شامل گزینه پرداخت برای ارسال پیام برای شرکتهاست و اعلام نموده که به جای تبلیغات، روی ابزارهای سازمانی متمرکز می شود. واتس اپ اواخر سال قبل طرحهای تبلیغات هدفمند را متوقف کرد و سبب تعجب کسانی شد که تصور می کردند مثل با شرکت مادر خود عمل خواهد نمود.

مت ایدما، مدیر عملیاتی واتس اپ اظهار نمود: تمرکز ما روی محصولات پیام رسانی سازمانی است. واتس اپ همچنان تبلیغات در داخل استاتوس که قابلیت مشابه استوریهای فیسبوک است را در نظر دارد.

واتس اپ روز پنج شنبه آپدیتی را برای شرکت هایی که از نرم افزار رابط کاربری API این پیام رسان استفاده می نمایند، اعلام نمود. این نرم افزار اجازه می دهد شرکتها پیامهایی که به مشتریانش در خارج از این اپلیکیشن ارسال می کنند را مدیریت کنند. واتس اپ هم اکنون هزینه اندک چند سنت به ازای هر پیام را از بعضی از شرکتها برای ارسال پیامهایی مانند رسیدها و یادآوریهای تایید از راه این اپلیکیشن به جای ایمیل دریافت می کند.

اکنون واتس اپ قابلیتهای API بیشتری شامل ذخیره سازی مجانی پیامهای یک شرکت را عرضه می کند تا شرکت هایی بیشتری را به استفاده از این برنامه تشویق کند.

مدیر عملیاتی واتس اپ اظهار نمود: ۱۷۵ میلیون نفر از دو میلیارد کاربر واتس اپ روزانه با یک شرکت از راه این اپلیکیشن تعامل دارند و دهها هزار شرکت از API ما استفاده می نمایند. با این وجود فیسبوک درآمد واتس اپ را فاش نمی کند.

بخشی از جذابیت واتس اپ، سطح بالای رمزنگاری این اپلیکیشن است که به معنای عدم نگهداری پیامها در سرورهای فیسبوک یا خوانده شدن آنها توسط این شرکت است. سخنگوی واتس اپ اعلام نمود با عرضه امکان ذخیره سازی پیامها، واتس اپ متعهد می شود که از آنها برای تقویت تبلیغات هدفمند استفاده نکند.

فیس بوک سالها در تلاش بوده تا راهی برای تبدیل این اپلیکیشن پیام رسان محبوب به یک کسب و کار پرسود پیدا کند.

برنامه جدید فیسبوک، تلفیقی از تجارت و خدمات مشتری است. دریافت پول از شرکتها بابت پیامهایی که به مشتریانشان از راه API ارسال می کنند، تنها راهی است که واتس اپ فعلا از آن درآمد دارد. اما فیسبوک در شماری از شرکت های بین المللی همچون جیو پلتفرمز هند سرمایه گزاری نموده تا شرکایی برای واتس اپ دست و پا کند و همزمان قابلیتهای تجاری و کسب و کار را در این بازارها بوجود آورده است. بعنوان مثال در هند خیلی از شرکتها از واتس اپ به جای وبسایت برای تعامل با مشتریان و نمایش کاتالوگهای محصولاتشان استفاده می نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واتس اپ در کوشش برای فراهم سازی ویترین دیجیتالی است تا فروشندگان از راه آن به معرفی محصولاتشان بپردازند و گام بعدی شامل فراهم سازی امکان خرید مستقیم مشتریان در داخل این اپلیکیشن خواهد بود.





منبع:

1399/08/02
18:24:23
5.0 / 5
1722
تگهای خبر: اپل , خدمات , دیجیتال , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری