معاون وزیر ارتباطات در گزارش وب كنفرانس؛

مدل خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت تغییر می كند

مدل خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت تغییر می كند

به گزارش وب كنفرانس معاون وزیر ارتباطات از اجرای مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت ماه توسط اپراتورهای موبایل اطلاع داد و اظهار داشت: از این پس دریافت پیامك ارزش افزوده نیازمند خرید اعتبار از جانب مشترك است.


حسین فلاح جوشقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص شرایط جدید استفاده از خدمات ارزش افزوده پیامکی که با هدف پشتیبانی از حقوق مشترکان تلفن همراه و اجبار مصوبه شورایعالی مجازی تصویب گردید، توضیح داد. وی با اشاره به اینکه طبق این مصوبه، شاهد اجرای مدل جدیدی از عرضه خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری خواهیم بود، اظهار داشت: مطابق این مصوبه، اپراتورها دیگر امکان ارسال پیامک ارزش افزوده را بدون اجازه مشترک نخواهند داشت. به این مفهوم که ابتدا مشترک باید جهت استفاده از این سرویس، اعتبار خریداری کند و بعد از آن اپراتور، حق ارسال پیامک ارزش افزوده را برای مشترک خواهد داشت. معاون وزیر ارتباطات افزود: بر این اساس درصورتی که خط مشترک، اعتبار مبتنی بر ارزش افزوده نداشته باشد، این سرویس برای وی فعال نبوده و اپراتور نمی تواند خدمات VAS به مشترک عرضه نماید. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: مطابق با مقررات جدید خدمات پیامک ارزش افزوده، تنها درخواست سرویس VAS دیگر ناخواسته اتفاق نمی افتد و اپراتور تنها به مشترکی سرویس می دهد که خود خواستار فعالسازی آن باشد. وی ادامه داد: مطابق این مصوبه صورتحساب VAS هم از سرویس پایه موبایل مشترک جدا خواهد بود و قبض جداگانه ای برای آن صادر می شود. بدین سان در صورتیکه مشترکی نسبت به هزینه سرویس ارزش افزوده خود اعتراض داشته باشد و نخواهد این هزینه را پرداخت کند، اپراتور حق ندارد، خط مشترک را قطع کند. چون که این سرویس از خدمات پایه جدا بوده و در یک قبض دیده نمی گردد. فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه از ابتدا هم مبحث «پایان وس» که عنوان شد به معنای آخر عرضه این خدمات نبود، افزود: منظور این بود که کلاهبرداری های در رابطه با این خدمات باید آخر یابد. چون که ما مخالف عرضه خدمات قانونی، شفاف و با رضایت مردم نیستیم و در صورتیکه خدماتی این خصوصیت ها را داشته باشد، دلیلی بر توقف آن وجود ندارد. وی اظهار داشت: تا پیش از این مشترکان به صورت ناخواسته و بدون اطلاع، عضو سرویسهای پیامکی می شدند که با روش های حیله گرانه مجبور به پرداخت هزینه می شدند. خیلی از مشترکان خطوط اعتباری بدون آنکه اطلاع داشته باشند از اعتبارشان کاسته می شد و خیلی از مشترکان خطوط دائمی با ارقام نجومی روی قبوض خود مواجه می شدند. معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: برای حل این مشکل، طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از اپراتورها خواستیم از ۱۵ اردیبهشت ماه سامانه جدیدی طراحی نمایند که امکان اعمال مقررات جدید را داشته باشد و سرویس پیامک های ارزش افزوده را مطابق با اعتبار مشترکان، عرضه نماید. وی در مورد وضعیت مبالغ کلاهبرداری که از مشترکان بابت خدمات ارزش افزوده شده است، هم اظهار داشت: پرونده این شکایت در یکی از شعب قوه قضاییه در جریان و در دست بررسی قرار دارد و ما به صورت مرتب آنرا پیگیری می نماییم و آمادگی آنرا داریم که اگر مستندات مازادی هم خواستند به آنها عرضه دهیم.

1399/02/06
21:56:12
5.0 / 5
2945
تگهای خبر: ارتباطات , پشتیبان , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری