نخستین لنز هوشمند واقعیت افزوده جهان توسعه داده شد

نخستین لنز هوشمند واقعیت افزوده جهان توسعه داده شد

به گزارش وب كنفرانس شركت آمریكایی ˮموجو ویژنˮ (Mojo Vision) به تازگی موفق به توسعه لنزهای هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده شده است.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، یك شركت آمریكایی لنزهای هوشمندی توسعه داده است كه كاربران توسط آن می توانند تنها با نگاه كردن به هر گوشه محیطی كه هستند، منوی آنرا فعال كنند و به راحتی پیام هایشان و وضعیت آب و هوا را چك كنند.
این شركت لنزهای مذكور را اولین لنزهای هوشمند جهان نامیده است؛ چونكه تنها با حركت چشم افراد منوی آن فعال می شود و افراد می توانند توسط آن كارهایی نظیر چك كردن پیام هایشان و یا جستجو در اینترنت را انجام دهند.
یك صفحه نمایش كوچك در گوشه لنز Mojo تعبیه شده است كه كاربر برای فعال كردن باید لحظه ای به گوشه مكانی كه در آن در حال حركت است، لحظه ای نگاه كند.
این بدان معناست كاربرانی كه پیام دریافت می كنند، مجبور نیستند تلفن خویش را از جیب یا كیف خود بیرون بیاورند تا آنرا بخوانند، بلكه می توانند با لنزهای خود به راحتی پیام ها را مشاهده كنند.


این لنزها قابل اتصال به اینترنت هم هستند؛ به این مفهوم كه كاربران می توانند تقریباً سریعاً به هر اطلاعاتی كه نیاز دارند، دست یابند؛ برای مثال آنها در حال قدم زدن در خیابان هستند و دلشان می خواهد نزدیكترین رستوران سوشی آن مكان را پیدا كنند كه با اتصال به اینترنت لنز به راحتی این كار قابل انجام است.
لنزهای مذكور مجهز به چند میكروالكترونیك و متراكم ترین میكرونمایشگر در جهان است كه طبق گفته ها دارای وضوح ۱۴۰۰۰ پیكسل در هر اینچ است و برای نمایش اطلاعات به كاربر از آن استفاده می نماید.
كاربران برای فعال كردن صفحه نمایش و دیدن اعلان، تقویم آب و هوا و موسیقی، فقط باید چشم خویش را به سمت گوشه هر مكانی كه هستند لحظه ای بچرخانند تا منو فعال شود.
كاربران می توانند با خیره شدن به پیكان كنار هر آیتم، این آیتم ها را با جزئیات بیشتری مشاهده كنند. این لنزها درحال حاضر پیش نمونه هستند، اما با این وجود شركت هایی مانند "ال جی" و "موتورولا" از آن حمایت كرده اند.



1398/10/28
14:25:03
5.0 / 5
4633
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , پیكسل , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری