تماسهای تبلیغاتی دست بردار نیستند!

تماسهای تبلیغاتی دست بردار نیستند!

وب كنفرانس: بااینكه علیرغم كاهش پیامك های تبلیغاتی هنوز هم این روش تبلیغات برای كسب وكارها كاملا از بین نرفته، حالا تماسهای تبلیغاتی هم به آنها اضافه شده و به اذعان مشتركان، طی چند ماه گذشته باز افزایش یافته اند.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، مدت زیادی است كه از پیامك برای معرفی كسب وكارها استفاده میگردد و كمتر كسی است كه از پیامك های تبلیغاتی شاكی نشده نباشد. البته با افزایش اعتراض ها، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، سامانه ۱۹۵ و روش های گوناگون مسدودیت را برای رسیدگی به این پیامك ها راه اندازی نمود و با آگاهی افراد نسبت به چگونگی غیرفعال كردن اینگونه پیامك ها، از تعداد آنها كاسته شد. اما سپس آن كسب وكارها روش تماس های تبلیغاتی را جایگزین كردند كه شاید از پیامك های تبلیغاتی هم مزاحمت بیش تری داشته باشد.
محمود واعظی - وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره پیامك های تبلیغاتی اظهار داشته بود: «این پیامك ها وقت و ذهن مردم را درگیر می كند و بر همین مبنا ما هم با آنها موافق نیستیم چراكه این روند جالبی نیست كه یك مشترك برای رسیدن به پیامك های شخصی چندین پیامك را بگردد تا به پیامك های خود برسد.»
در حالیكه شاید مهم ترین سوژه درباره پیامك های تبلیغاتی، مخدوش شدن حفظ حریم شخصی مشتركان، مزاحمت ها و صرف وقت برای مشاهده ی این پیام هاست، تماسهای تبلیغاتی هم به همین ترتیب برای مشترك مزاحمت به وجود می آورد و این كه تلفن شما زنگ بخورد، گوشی را بردارید و با تعجب به جای شنیدن صدایی آشنا و یا فردی حقیقی، یك پیام گویای ضبط شده به تبلیغ محصول و خدمات یك شركت بپردازد، بیش تر ناقض حریم شخصی است.
البته محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با تاكید بر گسترش تلفن همراه میان مردم بعنوان راهی برای تبلیغات بیان كرده است: برای این سوژه باید راهكارهای قانونی و مشروع با رضایت مشترك احداث كرد. به همین علت ما مصوبه ای را در خصوص این كه مشترك پیش از دریافت پیامك خودش آنرا انتخاب نماید، داشته ایم؛ فهرستی از موضوعات پیامكی در اختیار مشترك قرار می گیرد كه باید نسبت به آن تمایل خودرا به دریافت پیامك هایی كه نیاز دارد، اعلام نماید.
وی با بیان این كه باید برخورد با كسانی كه راهكارهای قانونی پیامك های تبلیغاتی را دور می زنند، تشدید كرد، درباره تماسهای تبلیغاتی باز توضیح داد: با این كار، كسب وكارها به سمت تماسهای تبلیغاتی رفتند. بدین سبب وقتی ما راه پیامك را می بندیم، آنها به سمت صوت می روند، باید نظام صحیح احداث كرد. امروز كسب وكارها می توانند با مصوبه ای كه سازمان تنظیم مقررات ابلاغ می كند، از اپراتورها خدمات بگیرند.
هم چنین حسین فلاح جوشقانی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با بیان این كه این كار اساسا خلاف است، چون به شكلی مزاحمت تلفنی شمرده می شود و مزاحت تلفنی هم سال هاست كه خلاف است و قانون دارد، اظهار داشته بود: دستور داده شده همه مزاحمت های تلفنی تبلیغاتی كه توسط بعضی از شهروندان گزارش شده، مورد پیگیری قرار بگیرند. هیچ گونه مزاحمت های تبلیغاتی برای شهروندان چه در قالب پیامك و یا تلفنی و این كه روی نوار پاسخگو، اینترنت را تبلیغ كنند، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.
درنهایت، بااینكه به اذعان جوشقانی، با وجود عواملی همچون راه اندازی سامانه برای اعلام شكایت و انتخاب پیامك های تبلیغاتی توسط مشتركان و مدیریت و كنترل، «ممكن است هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده باشیم» و یا جلوگیری از این تماس ها نیاز به مصوبه جداگانه ای نداشته باشد، در شرایطی كه این تماس ها هم چنان ادامه دارند، شاید لازم است قبل از فراگیری تماسهای تبلیغاتی مانند پیامك ها، راهكار دیگری در نظر گرفته شود.



1397/08/20
15:55:51
5.0 / 5
4907
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری