پیام رسان ها از شبكه های اجتماعی جلو زدند

پیام رسان ها از شبكه های اجتماعی جلو زدند

وب كنفرانس: اپلیكیشن های پیام رسان با جذب ۱.۳ میلیارد نفر كاربر فعال در روز توانسته اند از شبكه های اجتماعی پیشی بگیرند.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت اندروید هدلاین، تحقیقات جدیدی كه اخیرا انجام پذیرفته، نشان داده است كه كاربران به صورت قابل ملاحظه ای از اپلیكیشن های پیام رسان بیش تر از شبكه های اجتماعی نظیر فیسبوك یا حتی سرویس های پست الكترونیك نظیر ای میل یاهو، جی میل گوگل و مایكروسافت اوت لوك استفاده می كنند؛ به گونه ای كه شركت تحقیقاتی SEMrush در گزارش خود عنوان كرده است كه پیام رسان ها توانسته اند ۱.۳ میلیارد كاربر فعال در روز را به سمت و سوی خود جذب كنند كه این خود نشانه واضحی بر محبوبیت و كاربردی بیش تر پیام رسان ها در مقایسه با شبكه های اجتماعی است.

بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند كه پیام رسان ها موفق شده اند شبكه های اجتماعی را بعنوان بزرگ ترین رقبای قدرتمند خود پشت سر بگذارند و كاربران بیش تری را به سمت خود بكشانند.

البته به عقیده آن ها، استفاده و محبوبیت بیش تر پیام رسان ها مرهون ماهیت كاملا متفاوت آن هاست، به گونه ای كه كاربران به منظور استفاده روزانه و لحظه به لحظه خود برای ارتباط با دوستان، همكاران و اعضای خانواده خود مجبورند از آن ها استفاده كنند و همین امر هم باعث شد تعداد آن دسته از كاربرانی كه از شبكه های اجتماعی و سایر سرویس های اینترنتی نظیر پست الكترونیكی استفاده می كردند، به شدت رو به افول و كاهش برود.

البته یكی دیگر از مسائلی كه سبب شده است محبوبیت اپلیكیشن های پیام رسان نسبت به شبكه های اجتماعی افزایش یابد، قابلیت های روزافزون و كاربردی است كه هر روزه به آن ها افزوده می گردد و كاربران بوسیله آن قادر خواهند بود تمامی كارهای موردنظر و روزانه خویش را انجام دهند و دیگر نیازی به ای میل و شبكه های اجتماعی نداشته باشند و حتی درصورت نیاز، كمتر از پیام رسان ها به آنها سر بزنند و لحظه به لحظه چك كنند.

آمار نشان داده است كه هم اكنون ۲۰ درصد از پیام های ارسال شده در پیام رسان ها توسط كاربران باز می شود، این در حالیست كه باز كردن و مشاهده پیام ها در سایر پلتفرم ها نظیر ای میل تنها به یك درصد می رسد.

به همین دلیل هم فیسبوك در تلاش بوده است تا با بهره گیری از محبوبیت پیام رسان واتس اپ و فیسبوك مسنجر به سودآوری های خود افزایش داده و سهم بزرگی را از بازار پیام رسان های جهان تصاحب كرده و به خود اختصاص دهد.

اپلیكیشن واتس اپ هم اكنون پرطرفدارترین و محبوب ترین پیام رسان در جهان به حساب می آید و برنامه آن برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل نصب و استفاده است. واتس اپ در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پركاربردترین پیام رسان جهان را گرفت.

این اپلیكیشن از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد كه از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می كند و از پروتكل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی كاربرانش برخوردار می باشد. این بدان معناست كه مكالمات و اطلاعات مبادله شده میان كاربران و مخاطبان به صورت كامل محافظت شده بوده و مكالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن ها از جانب نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شركت فیسبوك با در اختیار گرفتن و تصاحب شركت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار به دست آورد و از آن زمان تابحال هم با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان بوده است. طبق تازه ترین آمار انتشار یافته در ژانویه ۲۰۱۸، پیام رسان واتس اپ میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون كاربر فعال در ماه بوده است.




1397/06/20
16:08:48
5.0 / 5
12
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری