زورآزمایی موتور جست وجوی چینی با گوگل

زورآزمایی موتور جست وجوی چینی با گوگل

وب كنفرانس: مدیرعامل بزرگترین موتور جست وجوی چینی بایدو (Baidu) مدعی شده است كه همانطور كه تابحال توان رقابت با گوگل را داشته، از این پس هم می خواهد به یكه تازی و فعالیت گسترده در بازار چین ادامه دهد.



به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت the star، چندی قبل اخباری در خصوص بازگشت دوباره غول تكنولوژی گوگل به بازار چین شنیده و منتشر گردید كه گمانه زنی های بسیاری را درباره احتمال سانسور نتایج جست وجوی موتور جست وجوی گوگل در چین قوت بخشید.

حالا رابین لی - مدیر اجرایی ارشد شركت بایدو - اخیرا در واكنش به خبر بازگشت گوگل به چین عنوان كرده است كه بایدو همواره بزرگترین و قدرتمندترین موتور جست وجوی اینترنتی در چین شناخته و استفاده شده است و این امر چه در غیاب گوگل چه در حضور آن همواره وجود داشته است.

وی در ادامه اضافه كرد: ما با قدرت به رقابت با گوگل آمریكایی ادامه خواهیم داد و بدون شك پیروز این میدان و رقابت تنگاتنگ خواهیم شد و همانطور كه تابحال موفق و یكه تاز بودیم، از این پس هم عملكرد موفقیت آمیزی خواهیم داشت.

چند سال پیش شركت آمریكایی گوگل تحت تاثیر قوانین محدودكننده و سخت گیرانه دولت چین، اعلام نمود كه دیگر با این كشور همكاری نمی كند و بنابراین هم خیلی از سرویس های خویش را در این كشور از دسترس خارج كرد.

كشور چین یكی از معدود كشورهایی است كه قوانین و مقررات محدودكننده ای جهت استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین وضع كرده است و به سانسور و فیلترینگ شبكه های اجتماعی و پیام رسان ها در جهان معروف است.

حالا به نظر می آید كه گوگل نظرش تغییر كرده و می خواهد بار دیگر به بازار فعال و پرشور كشور چین بازگردد تا بتواند علاوه بر جلب نظر میلیون ها كاربر چینی، به افزایش سرویس دهی و درآمدزایی خود بپردازد.

گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی در اعتراض به تلاش چین برای محدود كردن استفاده آزادانه شهروندانش از اینترنت، خیلی از سرویس های خویش را در این كشور قطع كرد.البته هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از جانب هیچ یك از طرفین منتشر نشده و صحت این خبر هنوز تایید نشده است، اما یك منبع ناشناس اسنادی را به وب سایت اینترسپت عرضه داده است كه نشان داده است گوگل از اوایل سال قبل ۲۰۱۷ میلادی در حال كوشش برای بازگشت به چین و توسعه نسخه سانسور شده موتور جست وجوی خود بوده است.

زمانی كه گوگل از بازار چین خارج شد، سهم قابل توجهی از بازار خویش را از دست داد اما در عوض، سهم بازار بایدو به میزان ۷۰ درصد افزایش یافت كه این خود نشان از موفقیت و پیروزی بزرگی برای این غول تكنولوژی چینی داشت.




1397/05/17
17:16:54
5.0 / 5
91
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری