نروژ بزرگترین کشتی های هیدروژنی جهان را می سازد

نروژ بزرگترین کشتی های هیدروژنی جهان را می سازد

وب کنفرانس: یک شرکت نروژی می خواهد بزرگترین کشتی های هیدروژنی جهان را به طول 117 متر بسازد تا مسافران و بارها را با تاکید بر سوخت هیدروژن سبز در قطب شمال حمل کند.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، در نشانه ای از تغییر و تحول در صنعت کشتی سازی و حمل و نقل دریایی، یک کارخانه کشتی سازی نروژی برای ساخت بزرگترین کشتی های هیدروژنی جهان قرارداد بسته است.
شرکت کشتی سازی میکلباست(Myklebust) در نروژ توسط شرکت حمل و نقل دریایی تورگاتن نورد(Torghatten Nord) برای ساخت دو کشتی هیدروژنی بزرگ انتخاب شده است.
این کشتی ها برای حمل حداکثر ۱۲۰ وسیله نقلیه در طولانی ترین مسیر کشتی نوردی نروژ و برای کار در آب های قطب شمال طراحی شده اند.
بگفته شرکت سازنده، این کشتی ها شهرهای بودو(Bodø) و لوفوتن(Lofoten) را به هم متصل خواهند کرد.
این کشتی ها با هیدروژنی که بصورت محلی در شهر بودو تولید می شود، سوخت گیری خواهند کرد.
شرکت نروژی میکلباست این کشتی ها را طراحی خواهدنمود و مقرر است آنها را در سال ۲۰۲۶ تحویل دهد.
تقویت صنعت کشتیرانی
این پروژه از آنجایی اهمیت پیدا می کند که حمل و نقل مسافر با هیدروژن در چنین مسیر سخت و طولانی قبلاً هیچ گاه انجام نشده بود.
تمام ملاحظات ایمنی باید در طراحی و راهکارهای فنی برای کشتی هایی که مسافت های طولانی را در مسیل های در معرض آب و هوای متغیر و شدید طی می کنند، در نظر گرفته شود.
ماریوس هانسن مدیر عامل شرکت تورگاتن نورد در اطلاعیه ای اظهار داشت: این پروژه یک تقویت قابل توجه برای فناوری و محیط کارخانه کشتی سازی نروژ است و ما مفتخریم که آنرا در نروژ انجام می دهیم.
کشتی های با ظرفیت بزرگ از تأسیسات میکلباست ساخته خواهند شد. ساخت و ساز این کشتی ها به افزایش تعداد کارکنان و فعالیت زیاد در این کارخانه کشتی سازی برای آینده نیاز دارد.
این پروژه علاوه بر همکاری نزدیک با اداره دریانوردی نروژ، به تعریف پروتکل ها و استانداردهای ایمنی جدید برای کلاس بطورکامل جدیدی از کشتی ها و همین طور به تجهیز تامین کنندگان نروژی برای طراحی، فناوری، تجهیزات و هیدروژن نیز نیاز دارد.
لیو سندره مورن مدیرعامل میکلباست در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما همراه با این خط تولید جدید در نروژ، دانش جدیدی را توسعه خواهیم داد، مشاغل ایمن را ایجاد خواهیم کرد و قادر خواهیم بود کارآموزان بیشتری را بپذیریم. ارائه کاری که هیچ کس پیش از ما انجام نداده است، هیجان انگیز خواهد بود.
راه حل های دریایی با انتشار صفر کربن
مقرر است این بزرگ ترین کشتی های هیدروژنی جهان در طول یک مسیر ۲۷۸ کیلومتری، حمل و نقل دریایی را پیش ببرند.
بگفته شرکت سازنده، این کشتی های ۱۱۷ متری از هیدروژن سبز به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می نمایند و حداقل ۸۵ درصد از مسافت خودرا در حین حرکت در آب های خشن قطب شمال با این نوع سوخت طی می کنند.
این کشتی ها به سبب سرعت متوسط ۱۷ گره دریایی با شرایط چالش برانگیزی مواجه می شوند، اما به شکلی طراحی می شوند که بطور موثر با آنها برخورد کنند.
واحدهای ذخیره هیدروژن آنها سوخت پیل های سوختی را تامین می کند که انرژی را به برق برای تامین انرژی سیستم های کمکی و نیروی محرکه کشتی ها تبدیل می کند.
بگفته شرکت سازنده پیش بینی می شود که این استراتژی جدید انتشار کربن دی اکسید را سالانه ۲۶ هزار ۵۰۰ تن در طول این مسیر کم کند.
جان ایوار نیگارد وزیر حمل و نقل نروژ نیز در اطلاعیه ای اظهار داشت: این توافق نشان میدهد که کارخانه های کشتی سازی نروژی رقابتی هستند و به ایجاد تخصص بیشتر در راهکارهای بدون آلایندگی کمک می نماید.
با متعهد شدن دولت ها به دستیابی به اهداف انتشار صفر کربن، موجی از چنین تحولاتی در چند سال آینده برای بخش حمل و نقل پیش بینی می شود.



1403/02/01
13:43:35
5.0 / 5
127
تگهای خبر: استاندارد , سیستم , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری