تلفن ثابت چه زمانی دوطرفه قطع می شود؟

تلفن ثابت چه زمانی دوطرفه قطع می شود؟

به گزارش وب كنفرانس به قول مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترك با مهلت مشخص یك ساله و با مبحث مشخص برای قطع خط تلفن وی به صورت دوطرفه اقدام نماید.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود، ابتدا خط یک طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زمانی که تلفن ثابت قطع می شود، مشترکان همچنان می توانند مبادرت به پرداخت قبض کرده تا تلفن خویش را وصل کنند.
در این راستا و به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی اظهار نمود: با عنایت به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری به منظور جلوگیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به علت بدهی به راه افتاده است. همینطور با شماره گیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می شود اقدام نمایند.
وی با اشاره به شکایت های بعضی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابتشان اضافه کرد: برپایه مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها می توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام نمایند.

انواع خطوط تلفن ثابت
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: برپایه مصوبه کمیسیون هم اکنون خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.
قره داغی در توضیح انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی بعنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در صورتی که در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان سپرده به اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است. در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.
وی درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکین بدهکار خاطرنشان کرد: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمان ها و مهلت های تعیین شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پیشبینی شده در مصوبه یعنی ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین کند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اظهار نمود: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور بعد از اطلاع رسانی به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین می کند.
قره داغی با اشاره به اینکه در مرحله اول اپراتور بعد از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک طرفه کند، اضافه کرد: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یک ساله و با مبحث مشخص برای قطع خط تلفن وی به صورت کامل (دو طرفه) اقدام نماید.




منبع:

1399/05/19
20:19:21
5.0 / 5
395
تگهای خبر: ارتباطات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری