كاربران كدام كشورها بیشتر اسپیكر هوشمند می خرند؟

كاربران كدام كشورها بیشتر اسپیكر هوشمند می خرند؟

به گزارش وب كنفرانس كاربران در بعضی كشورها در مقایسه با سایر مناطق جهان، برای خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان داده اند.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از گجت هایی هستند كه این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از جانب كاربران برخوردار شده است. خیلی از كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش تر برآورد و اعلام نموده بودند كه اسپیكرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند كرد كه همین اتفاق هم افتاد بگونه ای كه آمار فروش اسپیكرهای هوشمند در سال قبل عملكرد موفقیت آمیز و استقبال بی نظیر كاربران را از این دستگاههای هوشمند و خانگی نشان داد.
این تحلیلگران كه برای سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند را برآورد كرده بودند، با عنایت به روند افزایشی عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی پیشبینی های خویش را برای سال ۲۰۱۹ به بیشتر از سه برابر رساندند و اعلام نمودند كه حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند امسال میلادی در بازارهای جهانی عرضه و به فروش خواهد رسید.
بر مبنای آمارهای انتشار یافته از جانب موسسه تحقیقاتی كانالیز، كاربران در سه كشور ایالات متحده آمریكا، چین و كره جنوبی بیشتر از سایر كشورهای جهان از خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند استقبال كرده اند. بگونه ای كه ۴.۱ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند توسط كاربران آمریكایی، ۱.۸ میلیون دستگاه در چین و ۷۳۰ هزار دستگاه هم در كره جنوبی عرضه شده و به فروش رسیده است.
همینطور كاربران آمریكایی برای خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند، مدلهای مختلف توسعه داده شده توسط شركت های آمازون، گوگل و اپل را انتخاب نموده و بر سایر برندهای مختلف حاضر در بازار ترجیح داده اند. این در حالیست كه كاربران در كشورهای چین و كره جنوبی، اسپیكرهای هوشمند توسعه داده شده توسط شركت های وطنی خود نظیر شیائومی، علی بابا و لاین را برگزیده اند.


از آنجائیكه سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و اعجاب انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها هم میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود. در چند سال گذشته كه فروش و عرضه اسپیكرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یكی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می گیرد.
نمودار زیر به وضوح رقابت تنگاتنگی را كه میان دو شركت آمریكایی آمازون و گوگل بر سر اختصاص سهم بیشتر در بازار عرضه و فروش اسپیكرهای هوشمند درگرفته است، در بازه زمانی فصل های مختلف سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می دهد:


به صورت كلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیكرهای هوشمند باید اظهار داشت كه این گجت های هوشمند به كاربران امكان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خویش را با دستورهای صوتی كنترل كنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز آگاه شوند، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار كرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این كارها بدون دخالت دست كاربر و تنها با ارسال یك پیام و دستور صوتی به اسپیكر هوشمند انجام خواهد گرفت.



1398/05/13
20:02:51
5.0 / 5
3513
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری