سازمان ها خویش را برای تحول دیجیتال آماده كنند

سازمان ها خویش را برای تحول دیجیتال آماده كنند

به گزارش وب كنفرانس رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاكید بر ضرورت تحول سازمان ها در عصر دیجیتال اظهار داشت: معاونت كسب وكار و توسعه بازار اقتصاد كه در رگولاتوری تولید شده، زمینه ساز تحول دیجیتالی است تا با تسهیل گری و مقررات زدایی زمینه ساز تولید این تحول باشیم.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم افتتاحیه سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران كه در وزارت ارتباطات برگزار شد، با بیان این كه تحول دیجیتال تغییر تكنولوژی یا استراتژی است، اظهار نمود: مفهوم تحول دیجیتال تغییر ناشی از تكنولوژی دیجیتالی است اما این تعبیر همه جنبه ها را بیان نمی كند، بلكه تحول دیجیتال مجموعه اقداماتی است كه سازمان ها برای به كارگیری فناوری و بهره گیری از منافع آنها انجام می دهند.
ایشان در ادامه با بیان این كه سازمان ها باید خویش را برای تحول دیجیتال آماده كنند، اظهار نمود: تحول دیجیتال درواقع تحول سازمان ها در عصر دیجیتال است؛ استراتژی هایی كه در این حوزه ها اتخاذ می نماییم، چه در حوزه سازمانی، چه شركت های فناوری، چه تغییرات ارزش آفرینی و چه در حوزه های مالی و سرمایه گذاری كه باید مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر یابد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این كه لازمه تحول دیجیتالی استفاده از ابزارهای دیجیتالی است اما در ادامه تحول سازمانی مورد نیاز است، اضافه كرد: این مورد از سال ۲۰۱۲ در همه جای دنیا دنبال می گردد. طبق آمار منتشره درمجموع جهانی اقتصاد، تحول دیجیتال یا دیجیتالی كردن سازمان ها در كشورهایی كه تحول دیجیتال را دنبال كردند، باعث افزایش درآمد ۹ درصدی می شود، هم چنین حجم بازاری كه سازمان ها خویش را بازطراحی كردند، افزایش ۱۲ درصدی داشته و سودآوری شركت ها هم افزایش ۲۶ درصدی داشته است.
فلاح با بیان این كه درآمد اپراتورها كاهش بیشتر از ۵۰ درصدی داشته است، اظهار نمود: این درآمد به سمت شركت های OTT (پیام رسان های اینترنتی) می رود، ازاین رو باید به سمت بازطراحی برویم و سازمانی های رگولاتوری هم باید به سمت تعامل با OTT ها بروند و نه تقابل با آنها.
وی درباره اهداف تحول دیجیتال توضیح داد: اهداف تحول دیجیتال افزایش سرعت در عرضه خدمات، بهبود فرآیندهای عملیاتی اپراتورها و سازمان ها و چابكی سازمانی است و با ابزارهای دیجیتالی همچون NID و SDN هزینه شركت ها كاسته می شود و هم چنین با تحول دیجیتال باید جنگ اپراتورها با OTT ها به آخر برسد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم چنین با عرضه آماری بیان كرد: از آغاز بازه زمانی ۲۰۱۶ كه بحث تحول دیجیتالی به صورت اساسی عنوان شد، ارزش افزوده در صنایع حدود ۱۰ هزار میلیارد دلار است كه شامل ۷۰۰ میلیارد دلار در حوزه محتوا و سرگرمی، در حوزه برق، ۱۵۰۰ میلیارد دلار، لجستیك، ۲۱۰۰ میلیارد دلار، حمل ونقل، ۲۶۰۰ میلیارد، تجارت الكترونیكی ۳۱۰۰ میلیارد دلار است.
فلاح جوشقانی در ادامه تصریح كرد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزش افزوده ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده است و شاهد تحولاتی همچون كاهش درآمد اپراتورها بودیم كه نشان داده است اپراتورها باید به سمت تحول دیجیتال بروند.



1397/09/17
15:53:05
5.0 / 5
9
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری