در نشست خبری كنفرانس بین المللی وب پژوهی مطرح شد؛

تاثیر فضای مجازی بر توسعه اقتصادی و كسب و كار

تاثیر فضای مجازی بر توسعه اقتصادی و كسب و كار

به گزارش وب كنفرانس رییس چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی اظهار داشت: فضای مجازی می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و بخصوص در حوزه كسب وكار ایفا كند.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا دكتر سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ امروز در نشست خبری چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی كه با حضور دكتر محمد جواد كارگر، دبیر علمی كنفرانس در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار نمود: فضای مجازی می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و بخصوص در حوزه كسب و كار ایفا كند.
وی با بیان این كه با عنایت به بین رشته ای بودن وب پژوهی، این حوزه می تواند به توسعه مشاغل جدید كمك نماید، ابراز امیدواری كرد: با حضور متخصصان و صاحبنظران در این كنفرانس، زمینه شناسایی ظرفیت های كسب و كار در این حوزه فراهم گردد.
رییس چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره به برگزاری موفق سه دوره قبل این كنفرانس تاكید كرد: نیمی از جمعیت كشور، كاربر اینترنت و وب محسوب می شوند. خلأ نبود یك كنفرانس جامع در حوزه وب و وب پژوهی، سبب شد كه دانشگاه علم و فرهنگ به این حوزه ورود پیدا كند و توجه ویژه ای به این مبحث داشته باشد.
هاشمی اضافه كرد: دنیای وب می تواند با معایب و خطراتی برای جامعه همراه باشد، البته بیشتر صدمه های این حوزه را مورد بررسی قرار داده و كمتر به مزایای آن پرداخته ایم. این كنفرانس فرصت مناسبی است كه زمینه تبادل نظر میان صاحبنظران و متخصصان داخلی و خارجی این حوزه (و بررسی معایب و مزایای آن) را فراهم می كند.
كنفرانس های فاقد اعتبار علمی، محل كسب درآمد شده است
دكتر محمد جواد كارگر، دبیر علمی كنفرانس هم در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: برخی افراد اقدام به برگزاری كنفرانس هایی می كنند كه از لحاظ علمی، اعتباری ندارد و تنها به محلی برای كسب درآمد تبدیل گشته است و این مشكلی است كه در برگزاری كنفرانس های داخلی با آن مواجه هستیم.
دبیر علمی چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی اضافه كرد: با عنایت به عدم برگزاری اقدامات متمركز در حوزه وب، كنفرانس وب پژوهی را از سال 94 برگزار كردیم. شاید از نظر فنی، وب و وب پژوهی تنها به رشته های كامپیوتر و آی تی (IT) ارتباط داشته باشد، اما در این حوزه با موضوعات مختلفی در حوزه اقتصاد، مباحث حقوقی، حریم خصوصی، جامعه شناسی و حتی هنری روبرو هستیم.
كارگر تصریح كرد: علاوه بر دریافت مقاله از تمامی دانشگاه های اصلی كشور، مقالاتی از كشورهای آمریكا، مالزی، تركیه و پاكستان دریافت كردیم. درمجموع 120 مقاله به دبیرخانه كنفرانس ارسال شدند كه حدود 30 درصد آنها برای عرضه شفاهی در مدت دو روز برگزاری كنفرانس پذیرش شدند. این كنفرانس در خاورمیانه و آسیا نمونه مشابهی ندارد و در صورتی كه بتوانیم مشكلات حاشیه ای را برطرف نماییم، قادر به جذب مخاطبان بیشتری خواهیم بود.
وی اضافه كرد: برگزاری چند كارگاه آموزشی (بلاكچین بستری برای طلای الكترونیك، آشنایی و توسعه Web of Things / اینترنت اشیاء، تحلیل شبكه های اجتماعی: روش ها، كاربردها، ابزارها، واكاوی یادگیری در محیط وب، كارگاه یادگیری عمیق در پایتون) از برنامه های جنبی كنفرانس چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی است.
پروفسور حسن كاسی (Hassan Ait Kaci) یكی از دانشمندان كامپیوتر فرانسه با عرضه مقاله: Today's Semantic Web: What it amounts to; Why it is ill-conceived; How it could be fixed و پروفسور محمد سرائی، دانشیار دانشكده كامپیوتر دانشگاه سالفورد انگلستان با عرضه مقاله: Data Science & Web Research: A Perfect Marriage، سخنرانان كلیدی چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی هستند. همینطور نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سخنرانی مراسم افتتاحیه چهارمین كنفرانس بین المللی وب پژوهی را كه در تاریخ 5 و 6 اردیبهشت ماه برگزار می شود، بر عهده خواهد داشت.


 

1397/02/01
14:22:08
5.0 / 5
5402
تگهای خبر: اینترنت , فناوری , كاربر , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری