تا سال ۱۴۰۰ محقق می شود؛

استفاده هر خانوار ایرانی از حداقل یك خدمت دولت الكترونیك

استفاده هر خانوار ایرانی از حداقل یك خدمت دولت الكترونیك

به گزارش وب كنفرانس معاون وزیر ارتباطات استفاده هر خانوار مستقر در ایران را از حداقل یك خدمت دولت الكترونیك در سال از اهداف مدنظر برای سال ۱۴۰۰ برشمرد.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران با تشریح چشم انداز و مأموریت های جدید این سازمان، اظهار داشت: تغییرات مختلفی در همه ابعاد صنعت از قبیل كشاورزی، انرژی های تجدیدپذیر، دولت هوشمند، اینترنت اشیا، حوزه بهداشت، حمل ونقل، آموزش و صنعت و غیره بوجود آمده و سازمان فناوری اطلاعات بعنوان یكی از بازیگران اصلی حوزه فناوری، باید همگام با تغییرات و تحولات رویكردهای متفاوتی را در جهت استفاده بهینه از فرصت های پیش رو اتخاذ كند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خلق فرصت منصفانه جهت استفاده شهروندان ایرانی از خدمات دیجیتال شامل خدمات دولت و بخش خصوصی را همچون اهداف سال ۱۴۰۰ عنوان نمود و اضافه كرد: بدین مفهوم كه خدمت دیجیتال را تا حد ممكن برای مردم افزایش دهیم. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مفهوم دولت هوشمند و توسعه شركت های نوپا (نوآفرین) بعنوان پایه های اصلی چشم انداز مدنظر، افزود: در مفهوم دولت هوشمند باید بستری فراهم گردد كه سرویس های دولتی سایر دستگاه ها با استفاده از امكانات موجود نظیر NIX و GSB (مركز ملی تبادل اطلاعات كشور) امكان توسعه و عرضه خدمت را داشته باشند. وی در تشریح حوزه توسعه شركت های نوپا و نوآفرین اضافه كرد: استراتژی كلی ما در این بخش تسهیل گری است، بدین معنا كه ما قوانین و مقررات مناسب را تدوین و پیشنهاد می نماییم و قصد مداخله گری نداریم و از امكانات دولتی برای توسعه شركت های نو پا استفاده می نماییم. ناظمی اظهار داشت: تلاش خواهیم كرد خدمات خویش را با استفاده از این شركت ها به شهروندان عرضه دهیم و البته باید به جایگاهی برسیم كه ۲۰ درصد تراكنش هایی كه روی GSB انجام می گردد با استفاده از اپلیكیشن هایی خارج از اپ ها و سرویس های دولتی باشد. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به سیاست گذاری در حوزه دولت الكترونیك و مشاركت در پروژه های ملی اضافه كرد: حضور در پروژه هایی نظیر كارت سوخت و استعلام یارانه ماهیت پیش دستانه و مشاركتی دارد و این رویكرد سبب رشد و توسعه ما می گردد و از این رهگذر فرصت لذت دولت هوشمند و بهره مندی از خدمات الكترونیك را در شهروندان بوجود می آورد. وی با ابراز امیدواری از اینكه هر دستگاه دولتی حداقل یك سرویس خویش را از بستر سازمان فناوری اطلاعات ایران عرضه كند اضافه كرد: ما جهت نیل به اهداف خود به همكاری و تعامل دستگاه های نظیر ریاست جمهوری، سازمان اداری و استخدامی، وزارت كشور، وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت نیاز داریم. ناظمی فعالیت در حوزه امنیت و تولید امنیت در تبادل داده و عرضه سرویس را از اهداف این بخش برشمرد و اظهار داشت: تولید استانداردهای امنیتی و عرضه خدمت به كل اكوسیستم از عمده فعالیت ها در این بخش است. معاون وزیر ارتباطات استفاده هر خانوار مستقر در ایران را از حداقل یك خدمت دولت الكترونیك در سال را از اهداف سال ۱۴۰۰ برشمرد و اظهار داشت: توزیع یافتگی منصفانه تراكنش خدمات دولت الكترونیك از اولویت های جدی در این بخش است و از همین نقطه امنیت و عدالت عمومی در كشور شكل می گیرد. ناظمی دسترسی به اهداف تعیین شده در بخش دولت هوشمند را ضروری دانست و اظهار داشت: رسیدن به عدد ۲۰۰ میلیون تراكنش در ماه از اهداف پیش رو در این بخش است و در این راستا اتخاذ رویكرد پیش دستانه و داوطلبانه می تواند مؤثر باشد. یعنی با سازمان ها و دستگاه ها تعامل برقرار نماییم و بخواهیم كه خدمات خویش را از بستر مهیا شده دولت الكترونیك عرضه كنند و هر سازمان حاكمیتی در كشور حداقل یك سرویس خو را از بستر دولت الكترونیك به شهروندان عرضه نماید. وی ادامه داد: ما تلاش می نماییم كه هرماه ۴۰ میلیون تراكنش با استفاده از بخش غیردولتی صورت گیرد، بدین مفهوم كه اپلیكیشن های موجود ۲۰ درصد از خدمات ما را پوشش دهند.

1397/09/12
14:59:10
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: اپل , ارتباطات , الكترونیك , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری