ثبت ۹۰۰۰ ترابرد موفق در آخرین ماه سال ۹۸

ثبت ۹۰۰۰ ترابرد موفق در آخرین ماه سال ۹۸

وب كنفرانس: آمار ترابردها در ماه اسفند سال 98، حاكی از انجام 9000 ترابرد تكمیل شده در سه اپراتور همراه كشور است.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره ها (MNP) این امكان را فراهم می آورد كه به سبب آن مشتركان می توانند به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خودرا عوض كرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده كنند. این طرح از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و البته برخی شرایط خاص خودرا دارد و ممكنست بعضی از درخواست های ترابرد از طرف مشتركان با موافقت مواجه نشود.
برای اجرای این طرح لازم است كه در گام اول مشترك بوسیله مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری كه می خواهد به آن مهاجرت كند، فرم درخواست را تكمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام كند. بعد از آن در صورتیكه فرد از شرایط لازم برخوردار باشد بوسیله یك پیامك تأیید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.
همین طور قبل از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترك حداقل سه ماه در اپراتور ارائه دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از طرف دیگر امكان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و بعد از این تغییرات هزینه تمامی سرویس ها، تماس و پیامك مطابق با اپراتوری كه به آن ترابرد شده محاسبه می گردد.
از شروع راه اندازی این طرح در سال ۹۵، ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد، در سال ۹۶، ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷، ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد صورت گرفته است. طبق آخرین آمار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ترابردهای صورت گرفته در اسفندماه سال ۹۸ را منتشر نموده كه این آمار در جدول زیر آمده است.


البته تنها تعداد تراز، ملاك اول بودن یك اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری همچون كیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه كاربری هم وجود دارد و برخی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی گردد.
ممكنست یك اپراتور در یك مدت زمان، سرویس خاصی عرضه نماید كه در آن زمان مشترك به اپراتور ترابرد كند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی گردد اپراتوری كه از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری كه الان انتخاب نموده سرویسش مناسب می باشد.
احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نكردن ترابرد نظیربه نظیر مانند درخواست ترابرد سیمكارت دایمی به اعتباری و برعكس، فعال نبودن سیمكارت، فعال بودن كمتر از سه ماه سیمكارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نكردن بموقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترك در سیمكارت های دائمی از دلیلهای رد درخواست ترابرد عنوان شده است.




منبع:

1399/01/23
21:30:33
5.0 / 5
3324
تگهای خبر: ارتباطات , تجربه , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری